t begint al te wennen... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Caroline Kok - WaarBenJij.nu t begint al te wennen... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Caroline Kok - WaarBenJij.nu

t begint al te wennen...

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

09 Januari 2013 | Frankrijk, Parijs

Lieve lezers,

Vandaag weer een berichtje vanaf mijn kant.

Het leven op 15m2 begint al aardig te wennen, ik stoot al minder mijn hoofd aan mijn hoogslaper als ik aan mijn bureau zit en ook het slapen in een 1persoonsbed gaat al steeds beter... Al is het wel erg smal vergeleken met een 2persoons... Ook het koken lukt al beter. Op de 2e etage zit een keuken waar de kookplaten het wel doen dus dan daar maar koken. Wel jammer dat de afzuigkappen het niet doen dus na het eten is het omkleden en kleding voor het raam hangen! Het douchen is ook een feest want het is zo smal dat je jezelf een kwartslag moet draaien om je haar in te zepen:P anders stoot je namelijk je ellebogen tegen de muur of schuif je het douchegordijn weg... Achja het leven van een student gaat niet over rozen al is een eigen plekje wel echt heerlijk!!

Ben vandaag toch echt naar het centrum van Parijs geweest! Nu ik mijn ov kaart heb en ik alle kanten op kan is het geweldig om mijn nieuwe thuisstad te gaan verkennen.

Onder de Eiffeltoren gelopen, de winkels op de Champs-Elysees bekeken, de Arc de Triomphe gespot en ga zo maar door.

Daarna nog maar weer eens naar dat enorme winkelcentrum van La Defense waar ik 5 minuten vandaan woon. Echt mensen het Alexandrium is er niets bij! 4 verdiepingen met alle winkels die je maar kan bedenken en dan ook nog een enorme supermarkt!

Morgen maar eens de weg naar school verkennen, want die metro hier is nog wel een dingetje... Je komt overal maar er zijn wel 100 manieren om ergens te komen dus het is nog even uitzoeken hoe en wat het kortste is.

Op woensdag zijn trouwens de universiteiten vrij dus is het hier op het terrein enorm rustig en zijn de winkels overvol maarja we hebben alle tijd.
(Ik woon namelijk op het terrein van een andere enorme universiteit)

Ik zal snel weer een nieuwe blog schrijven om jullie zo op de hoogte te houden van alles wat hier gebeurd in mijn nieuwe leventje!

Veel liefs!

ps. Ik heb op verzoek van een overbezorgde mama mijn adres weer van mijn blog afgehaald.
Wil je mijn adres toch nog graag hebben kan je die altijd vragen aan mij(egiecaro@hotmail.com) of mijn moeder.

pps. Ik mis mijn lieve vrienden toch al wel echt hoor! Wanneer komen jullie om eens flink te gaan stappen hier:P


  • 09 Januari 2013 - 21:51

    EstherW:

    Hoi Caroline,
    Leuk je beschrijving van je kamer... zeker omdat je al eerder je foto's had gestuurd. Zal best wennen zijn, maar ja je moet er wat voor over hebben hé...studeren in het buitenland was in mijn jeugd geen sprake van... zelfs studeren in Apeldoorn was vanuit Enschede al te ver...
    Gelukkig voor jou... jij lief vanmiddag lekker onder de Eifeltoren... heb ik nog nooit gedaan.
    Geniet lekker. Suc6 met uitzoeken van de metro... En het komt vast goed...
    groetjes en tot snel.

  • 09 Januari 2013 - 22:12

    MaartenW:

    Alles wat ze hier metro noemen is een aanfluiting vergeleken met waar jij daar over beschikt: met de metro van Parijs kom je echt overal!

    En ehm ... juf ... volgens mij schrijf je "alles wat hier gebeurd" met een T ;)

  • 09 Januari 2013 - 23:11

    Mama:

    Klinkt allemaal erg goed! Leuk dat je al wat hotspots bezocht hebt. Er zullen er nog vele volgen. Succes morgen met de weg naar de uni.
    xxxmam
    ps was leuk om ff te skypen! Zijn je ramen lekker schoon geworden? :-)

  • 09 Januari 2013 - 23:38

    Tim :

    Lekker bezig daar :-)
    Dat stappen in Parijs moeten we inderdaad maar een keer doen! Zoek jij vast de leukste clubs uit ? Haha :p
    Xx Tim

  • 10 Januari 2013 - 10:48

    Oma:

    Ha Caroline,

    Leuk hoor om op deze manier wat van je te horen/lezen.
    En ik begrijp dat het ondanks de studenten ontberingen , hardstikke goed gaat.
    en ach je moet maar zo denken als je maar kan douchen eten en slapen de manier waarop weegt niet op bij de ontdekkingen die je doet, gezellig door Parijs slenteren, wacht maar tot het voorjaar word dan worden wij allemaal jaloers, zeker weten .
    En ik begrijp dat je zelfs daar nog leert( van je moeder) hoe je ramen moet lappen.
    groetjes Oma

  • 11 Januari 2013 - 10:30

    Eveline K:

    Hoi Caroline,

    Leuk om zo al je belevenissen te volgen.
    Geniet van je vrijheid en het leven in Parijs zal best wel even wennen zin maar het wordt vast een geweldige tijd om nooit te vergeten!



  • 11 Januari 2013 - 10:32

    Karin Oenema:

    Hoi,
    Leuk om jullie verslagen te lezen! Geniet van je "laatste vrije dagen/weekend".
    Groetjes Karin

  • 11 Januari 2013 - 14:04

    Kim:

    Hee lieffie
    Ik ben blij voor je dat het allemaal gaat wennen.
    Dat merken wij hier ook je wordt steeds creatiever
    Wij hebben bijvoorbeeld geen warm water.
    Koud douche wordt bijna leuk haha! En elke ochtend en avond
    Warm water koken voor de afwas gaat ook steeds meer vanzelf.
    Wanner moet je beginnen op school?

    Heel veel plezier nog! En geniet nog van je vrije dagen!

    Kuss Kim

  • 11 Januari 2013 - 14:04

    Kim:

    Hee lieffie
    Ik ben blij voor je dat het allemaal gaat wennen.
    Dat merken wij hier ook je wordt steeds creatiever
    Wij hebben bijvoorbeeld geen warm water.
    Koud douche wordt bijna leuk haha! En elke ochtend en avond
    Warm water koken voor de afwas gaat ook steeds meer vanzelf.
    Wanner moet je beginnen op school?

    Heel veel plezier nog! En geniet nog van je vrije dagen!

    Kuss Kim

  • 14 Januari 2013 - 19:32

    Esther:

    Hi Caroo
    Volgens mij gaat t helemaal goed komen in Paris.
    En je twee persoonsbed sliep erg lekker, onze kleine
    Prins heeft hier al heerlijk in gepit.
    Hoj vond t heerlijk ruim, en je mega hamster
    vond hij heerlijk om op te slapen.
    Hij kwijlt wel soms in zijn slaap, maar hij
    poetst voor hij gaat pitten..
    Zijn lijf past beter in jou inimini douche
    Maar dan waardeer je weer wat je thuis hebt.
    De jacuzzi maken je moeder en ik wel weer
    een keer onveilig.
    Met een koel prosseccootje..
    Lieverd ik stop met plagen!!!
    Geniet van France!!!
    Xxx Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Caroline

Lieve lezers, Ik ga vanaf 6 januari 2013 voor 5 maanden studeren in Parijs. Ik hoop jullie op deze manier een beetje op de hoogte te houden van al mijn avonturen daar. Ik ga natuurlijk saampjes met Nouchka dus die zal ook veel langs komen in mijn verhalen. Ik zal proberen om ook foto's bij de verhalen te plaatsen dus dan krijgen jullie er ook een beeld bij. Veel leesplezier! xxx

Actief sinds 28 Dec. 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 7912

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Parijs

Landen bezocht: