La Fayette, Louvre, School en Post - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Caroline Kok - WaarBenJij.nu La Fayette, Louvre, School en Post - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Caroline Kok - WaarBenJij.nu

La Fayette, Louvre, School en Post

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

26 Januari 2013 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

Hier maar weer een berichtje vanuit Parijs. Waar ik nog steeds zit.
Ik vind het niet leuk om jullie te belasten met mijn gevoel dus ik hou dat kort en vertel daarna wat ik hier allemaal meemaak.

Eerst hoe ik mij voel want daar krijg ik toch wel heel erg veel vragen over. Ik voel me nog net als vorige week. Ik kan hier heel slecht tot niet aarden en ik wil nog steeds heel erg graag weer terug naar het oude vertrouwde Rotterdam! Nu gaat dit echt niet makkelijk en heb ik besloten samen met mijn mama om hier met de dag te leven. Ik heb nog niets besloten en ik doe dat de komende week ook nog niet.

Verder maak ik heel veel dingen mee hier en dat vind ik natuurlijk leuk om mee te maken maar dat veranderd helaas niets aan mijn gevoel.
Wat mij natuurlijk wel eventjes heel erg gelukkig maakt ik de post die ik hier mag ontvangen! WAUW wat krijg ik veel lieve berichtjes. Niet alleen via deze blog maar ook via mail, facebook, twitter en natuurlijk via de ouderwetse postbode. Terwijl ik dit schrijf zit ik in een kamer waar maar liefst 10 kaartjes om mij heen hangen. En dat zijn dan alleen nog maar de kaartjes. Ook heb ik al 2 heerlijke glossy's gehad!

Super lief van iedereen dat iedereen mij zo probeert te steunen!!!

Verder ben ik vorige week zaterdag naar La Fayette geweest. Heerlijk neuzen tussen alle merken die ik met mijn stufi niet kan betalen maar waar ik wel van kan dromen. Chanel, Burberry, Prada, Gucci, D&G en ga zo maar door. Heerlijk om te doen aangezien het weer hier koud vies en nat is. De sneeuw is gelukkig wel weer weg!
De zaterdag hebben Nouchka en ik lekker afgesloten door bij Vapiano's een pizzaatje te gaan eten en daar hebben we wel 2 uur gezeten! Was wel eens fijn om ergens anders te zijn dan dat kamertje van mij..

Zondag ben ik als cultuurbarbaar naar een museum geweest. Het Louvre. Hier mochten we als studenten gratis heen en je kan dit natuurlijk niet missen als je in Parijs bent. Het was een leuk museum met veel ouwe zooi euhh schilderijen en beelden.(sorry mensen die wel van kunst houden)
Het enige waar ik wel echt naar benieuwd was was de Mona Lisa... Helaas voor iedereen die dit als een droomschilderij ziet. Verwacht er niet te veel van!!! Het is een klein schilderijtje waar 1000 chinezen voor staan voor een foto. Ik heb natuurlijk ook wel een fotootje voor jullie gemaakt hoor!

Maandag moest ik naar school en donderdag en vrijdagmiddag ook.

Op dinsdag, woensdag en vrijdagochtend hebben Nouchka en pogingen gedaan om ons in te schrijven voor de franse cursus die we hier verplicht moeten gaan volgen. Helaas was het dinsdag dicht, woensdag was er ook niemand die ons kon helpen en ik het vrijdag eindelijk gelukt!

Vandaag heb ik uitgeslapen, mijn kamertje opgeruimd en schoongemaakt, bed verschoont en gewassen want ja dat moet ook gebeuren.

Morgen gaan Nouchka en ik naar Marne la Vallee. Hier is een groot outlet shopping center en hier ga ik mijn salaris en extraatjes eens goed besteden.

Groetjes vanuit een koud Parijs.

  • 26 Januari 2013 - 16:07

    Mama:

    Leuk, weer een blog! Fijne dag morgen in Marne de la Vallee.xx

  • 26 Januari 2013 - 16:33

    Monica:

    Heey cultuurbarbaar ;)
    Ik zal 'Mona' wel ff een oppeppertje sturen, want ooooh wat wordt ze hier verdrietig van, hahaha!! Gelukkig heb je nog wel een foto gemaakt, daar wordt ze dan wel weer blij van :)
    Leuk trouwens weer ff wat te lezen!! Een fijne dag morgen enne... we FB-en snel weer! xx

  • 26 Januari 2013 - 17:16

    Oma Laura:

    Gezellig weer een blogbericht , ik begrijp dat het Louvre niet echt iets voor jou is, maar dat mag de pret niet drukken .Je bent er geweest, dat kan je weer op je ervaringen lijstje erbij zetten.
    De zaterdaagse dingen zijn weer gedaan, ja ja huishouden is inderdaad veel van hetzelfde, weet je ook hoe dat voelt (geintje).
    Zo dus ingeschreven voor de franse cursus is toch nog gelukt, ik dacht dat die fransen zo punctueel waren, maar je moet dus echt moeite doen voor een verplichte??
    Leuk dat jullie morgen naar de outlet gaan, laat het geld maar rollen hoor veel plezier samen.
    groetjes en liefs Oma

  • 26 Januari 2013 - 17:18

    Oma:

    PS

    Leuke foto,s zeker ook die uit je kamerraam. xxx

  • 26 Januari 2013 - 17:38

    Maarten:

    Hahaha, ik moest echt lachen om het stukje over het Louvre! Succes!

  • 26 Januari 2013 - 17:42

    Debora:

    Hoi Caro,

    Leuk om weer wat over je avontuur te lezen, leuke foto's ook.
    Op dit manier kunnen we echt me je 'meeleven".

    Zet em op he! Topper!

    Groetjes,
    Debora

  • 27 Januari 2013 - 11:55

    Lin:

    Hey caro!
    Leuk om over je te lezen wat je allemaal mee maakt daar!
    Ik begrijp je best, zal echt niet mee vallen.. Maar probeer vol te houden.
    Super kans voor je!
    Grappig wat je verteld over het museum!
    Ik geef je n dikke knuffel! En hou vol!
    Xxx lin

  • 28 Januari 2013 - 01:49

    Tom En Es:

    Hoi Caro,

    Wat fijn om weer wat van je te lezen.
    We leven met je mee en denken aan je!

    Leuk om te lezen wat je mee maakt en fijn dat je je gevoel ook verteld, misschien niet het leukste,maar wel de waarheid. Maar inderdaad, leef bij de dag en geniet zoveel je kan! Dit kan niemand je afnemen.
    Enne wat een kunst daar.....een glazen box?....hahaha ( we hadden je gezicht willen zien), stond er nog wat bij?

    we hopen snel weer wat van je te lezen.

    Liefs Tom en Es


  • 30 Januari 2013 - 10:23

    Tante Marjan:

    Ha Carolien,
    Wat dapper van je om zo je best te blijven doen, goed hoor dat je zo eerlijk bent en ons een stukje mee laten lezen van wat jij diep van binnen voelt.
    Maar ook heel fijn te lezen dat je jezelf er toe zet om van al die " interessante" bezienswaardigheden in Parijs te gaan genieten en je ogen de kost geeft.
    Zeg als je ergens een spijkertje aan de muur ziet en er hangt geen schilderij bv in het Louvre
    dan heb ik er zat hoor net weer 2 af ha ha dat zou leuk zijn wordt ik door jou toedoen nog eens ontdekt.
    Maar goed jij gaat nog even dapper verder en ik lees graag weer mee van je belevenissen
    dikke knuffel van me hoor.
    Marjan oftewel t en o

  • 30 Januari 2013 - 13:40

    Daphne:

    Lekkerstuk!
    Echt weer iets voor jou hoor om Mona Lisa in de grond te stampen niet normaal:O
    haha nee hoor gewoon eerlijk zijn!
    Was het louvre voor de rest wel leuk?
    Leuk die sneeuw joh, heeft dus niet zo lang geduurd aangezien het nu al weg is?
    Nou het is hier gelukkig ook weer allemaal weg!
    spreek je snel weer chickiee
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Caroline

Lieve lezers, Ik ga vanaf 6 januari 2013 voor 5 maanden studeren in Parijs. Ik hoop jullie op deze manier een beetje op de hoogte te houden van al mijn avonturen daar. Ik ga natuurlijk saampjes met Nouchka dus die zal ook veel langs komen in mijn verhalen. Ik zal proberen om ook foto's bij de verhalen te plaatsen dus dan krijgen jullie er ook een beeld bij. Veel leesplezier! xxx

Actief sinds 28 Dec. 2012
Verslag gelezen: 933
Totaal aantal bezoekers 7910

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Parijs

Landen bezocht: